Νέες αποκαλύψεις για το έγκλημα στο λιμάνι του Πειραιά, με θύμα τον 36χρονο Αντώνη, που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο.
O πλοίαρχος του Blue Horizon φέρεται να είδε μέσω της κάμερας του πλοίου να πέφτει ο άτυχος 36χρονος στην θάλασσα από τον καταπέλτη, μετά τα σπρωξίματα από τα μέλη του πληρώματος.
«Άκουσα τον Ύπαρχο να φωνάζει “Κάπτεν” μέσω VHF, κοιτάζοντας στην κάμερα είδα άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από τον καταπέλτη» φέρεται να γράφει, σύμφωνα με το cretalive.gr, ο ίδιος ο πλοίαρχος του Blue Horizon στο ημερολόγιο της γέφυρας στις 21.14 το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου. Καθίσταται λοιπόν ξεκάθαρο ότι ο πλοίαρχος είδε με τα μάτια του τον Αντώνη να πέφτει στη θάλασσα από τον καταπέλτη.
Όμως ο πλοίαρχος δεν σταμάτησε τον απόπλου του πλοίου. Έκοψε ταχύτητα και ενημέρωσε στις 9.13 και 9.16 αντίστοιχα, τις αρμόδιες Αρχές «για άνθρωπο στη θάλασσα», χωρίς ωστόσο να δηλώνεται σε καμία περίπτωση εμπλοκή ή υπαιτιότητα του πληρώματος του πλοίου του.
Γιατί όμως δεν σταμάτησε; Αυτό το είναι κρίσιμο ερώτημα καθώς στον 50χρονο πλοίαρχο, πατέρα δύο παιδιών, αποδίδεται ότι «δεν διέκοψε τη διαδικασία του απόπλου προκειμένου να ενεργήσει άμεσα για τη διάσωση του Αντώνη, ο οποίος έπεσε στη θάλασσα από τον καταπέλτη συνεπεία συνεχόμενων σε βάρος του ωθήσεων από τον ύπαρχο».
Ο συνήγορος υπεράσπισης, κ. Γιώργο Κοκοσάλη, απαντώντας στο ερώτημα γιατί ο πλοίαρχος δεν έκανε «κράτει» αφού είδε την πτώση του αδικοχαμένου Αντώνη, υποστήριξε ότι δεν μπορούσε να σταματήσει:
«-1ον γιατί δεν προβλέπεται από το λεγόμενο μνημόνιο ενεργειών διότι αν σταματούσε, το πλοίο θα ήταν ακυβέρνητο με μεγάλο κίνδυνο όσων επέβαιναν, επιβατών και πληρώματος, των ελλιμενισμένων πλοίων και των επιβαινόντων σε αυτά. Θα μπορούσε να πέσει στον λιμενοβραχιόνα, θα μπορούσε να πέσει στον ντόκο και να συνθλίψει τον Αντώνη.
2ον δεν του δόθηκε εντολή να σταματήσει από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων, όπως ανάλογη εντολή του δόθηκε τόσο στις 21.42 που του ζητήθηκε να διακόψει τον πλου και να περιμένει νεότερες οδηγίες, όσο και στις 22.00 οπότε και διατάχθηκε να επιστρέψει στο λιμάνι του Πειραιά.
3ον για τους προαναφερόμενους λόγους το Κέντρο Ελέγχου του έδωσε εντολή να εξέλθει από το λιμάνι του Πειραιά με ελάχιστη ταχύτητα πηδαλίου.
Κατά συνέπεια, ο εντολέας μου, ενήργησε με βάση το μνημόνιο ενεργειών του μέσου συνετού καπετάνιου», τόνισε ο κ. Κοκοσάλης.