Ιδέες για παιχνίδια που μπορούμε να παίξουμε με το παιδί μας!

από natasa

Ακονίστε την όραση, την όσφρηση, την αφή, την ακοή και την ομιλία του μωρού και του μικρού παιδιού και περάστε ατελείωτες ώρες παιχνιδιού!

Αγώνας αυτοκινήτων: θα χρειαστούμε βιβλία και αυτοκινητάκια (όλων των ειδών): με τα βιβλία σχηματίζουμε διαδρόμους (ευθείες και στροφές). Ορίζουμε τη γραμμή εκκίνησης, παίρνουμε από ένα ή δύο αυτοκινητάκια … και με το 1,2,3 δίνουμε την εκκίνηση. Τα αυτοκίνητα θα εκτοξεύονται, θα πετάγονται, θα κυλάνε στο διάδρομο και ο νικητής θα είναι αυτός που έφτασε πιο μακριά! Μαθαίνουμε να συντονίζουμε τη σκέψη με την κίνηση και να “ρεγουλάρουμε” τη δύναμη.

Ψάξε – βρες: τα μικρά θα ξετρελαθούν γιατί θα ανακαλύψουν καινούρια αντικείμενα και τα μεγαλύτερα υπερήφανα θα επιδείξουν τις δυνατότητες τους! Χρειαζόμαστε από μία σακουλίτσα ή καλαθάκι και μια λίστα για τον καθένα. Η λίστα θα περιέχει πράγματα που υπάρχουν μέσα στο σπίτι ή αναλόγως τον καιρό και στο μπαλκόνι ή τον κήπο. Τα μικρά τα βοηθάμε λέγοντας τους ένα πράγμα της λίστας τη φορά. Και αν κρύψουμε και καραμελίτσες ή κάποια άλλη λιχουδιά εκεί που ψάχνουν, θα ευχαριστηθούν ακόμα περισσότερο!

Παιχνίδι “μυρωδιάς και γεύσης”: Παίρνουμε μπουκάλια και βαζάκια με διαφορετικές γεύσεις και μυρωδιές (π.χ. καφές, λεμόνι, ξύδι, μαρμελάδα ή μέλι και κολόνια). Λέμε στο παιδί να κλείσει τα μάτια ή του τα κλείνουμε με ένα μαντίλι εάν νιώθει άνετα. Ανοίγουμε ένα βάζο τη φορά, το παιδί μυρίζει τη μυρωδιά και την ονοματίζει. Αφού τα βρει ή τα μάθει όλα, του δίνουμε να δοκιμάσει με ένα κουταλάκι και να μαντέψει πάλι ποια γεύση δοκίμασε.

Κρυμμένος θησαυρός: Τυλίγουμε σε αλουμινόχαρτο παιχνιδάκια π.χ. λίγα τουβλάκια και τα κρύβουμε στο σπίτι (όχι πολύ καλά για να μπορούν τα παιδιά να βρουν το θησαυρό). Τα εφοδιάζουμε με φακούς και τσαντάκια και “Το κυνήγι του θησαυρού ξεκινάει”!

Πλυντήριο αυτοκινήτου: Ανακοινώνουμε ότι το πλυντήριο αυτοκινήτου ξεκίνησε τη λειτουργία του στο μπάνιο. Μαζεύουμε τα αυτοκίνητα που χρειάζονται πλύσιμο, σηκώνουμε τα μανίκια, εφοδιαζόμαστε με ψεκαστήρια και μπολάκια με σαπουνάδα και αρχίζουμε δουλειά!

Κούκλες στη θάλασσα:  Μαζεύουμε τις κούκλες που μπορούν να βραχούν, πηγαίνουμε στο μπάνιο σαν να πηγαίναμε στη θάλασσα ή στην πισίνα (με αντηλιακά, πετσέτες, καπέλα κλπ) και κάνουμε βουτιές τις κούκλες στην μπανιέρα ή σε μία μεγάλη λεκάνη!

Παραμύθια με διαφορετική πλοκή: Ξεκινάμε ένα παραμύθι και με τη συμμετοχή του παιδιού του αλλάζουμε την πλοκή π.χ. όταν η κακιά αδελφή της σταχτοπούτας της σκίζει το φόρεμα, ρωτάμε το παιδί αν θέλει η σταχτοπούτα να φύγει κλαίγοντας ή να αντιδράσει διαφορετικά. Έτσι μπορούμε να εφοδιάσουμε τα παιδιά μας με νέες ιδέες αντιμετώπισης κάποιων καταστάσεων.

Μπαλόνια φουσκωμένα: Η νωχελική τους κίνηση καθώς τα πετάμε ψηλά, διασκεδάζει τα παιδιά για πολύ ώρα. Προσοχή στα ξεφούσκωτα μπαλόνια που είναι επικίνδυνα γιατι μπορεί να τα καταπιεί το παιδί και να μην μπορεί να αναπνεύσει. Το ίδιο ισχύει και για τα σπασμένα κομμάτια μπαλονιών.

Κυνηγητό: στα μικρά παιδιά αρέσει να τα κυνηγάς και στα λίγο μεγαλύτερα να σε κυνηγούν. Διαλέξτε σειρά …

Γαργαλοκυνηγητό: ξεκινάμε πλησιάζοντας αργά το παιδί και … το γαργαλάμε! “Τώρα θα σε κυνηγήσω για να να σε γαργαλήσω…” Και το γέλιο είναι άφθονο!

Χορός: τα παιδιά λατρεύουν να χορεύουν, να κινούνται, να χοροπηδούν. Οτιδήποτε με ρυθμό τα βοηθάει. Και αν βγάλουμε από το χρονοντούλαπο τις παλιές disco επιτυχίες … και αρχίσουμε τις φιγούρες, μας ακολουθούν με γέλια!

Bowling: Κρατώντας τα άδεια μπουκάλια απο το εμφιαλωμένο νερό και χρησιμοποιώντας μια οποιαδήποτε μπάλα. Ειδικά στις διακοπές, είναι ένα εύκολο στην προετοιμασία παιχνίδι. Μπορούμε να τυλίξουμε με χαρτοταινία τα μπουκάλια και να βάψουμε λωρίδες γύρω τους με διάφορα χρώματα.

Σκιές: Πριν τον ύπνο, μπορούμε να παίξουμε δημιουργώντας σκιές με ένα φακό και τα χέρια μας. Το φεγγάρι, ο σκύλος, το πουλί κ.α.

Ποιά λέξη αρχίζει απόοοοοοο … : (ιδανικό για 5χρονα) “Πα”; παντόφλα, πατζάρι κλπ. “Πι”; πύραυλος, πιπέρι, πισίνα κλπ. “Αλ”; αλεύρι, αλάτι, αλυσίδα κλπ. Όπως στα παραδείγματα, στα μικρά αρέσει να βρίσκουν λέξεις που ξεκινούν απόοοο … Ειδικά όταν διαλέγουν αυτά την αρχή της λέξης και υπερήφανα τη λένε … (προσχολική δραστηριότητα).

Διαστημοταξίδια: μπαίνουμε όλοι κάτω από ένα τραπέζι και το ονομάζουμε “διαστημόπλοιο”. Κάνουμε την πρώτη στάση στον “πλανήτη που χοροπηδούν” και μόλις βγούμε από το διαστημόπλοιο χοροπηδάμε παντού. Ξαναμπαίνουμε στο διαστημόπλοιο και πάμε σε άλλον πλανήτη. Στον “Γελαστό”. Βγαίνουμε από το διαστημόπλοιο και ξεκαρδιζόμαστε. Επόμενη στάση ο πλανήτης που χορεύουν. Μετά ο πλανήτης που τραγουδούν, που κλαίνε, που κρυώνουν και ούτω καθ’ εξής.

Νοητή Κρεμάλα: (απευθύνεται σε παιδιά που γνωρίζουν να γράφουν). Σκεφτόμαστε μια εύκολη λέξη και λέμε δυνατά το πρώτο γράμμα και το τελευταίο. Δίνουμε αρκετές ευκαιρίες στο παιδί για να βρει τη λέξη και γελάμε πολύ με τις καινούριες (λέξεις) που δημιουργούνται…

Να κάποια ωραία παιχνίδια γιά έξω από το σπίτι:

Άκου”: Παιχνίδι που χρειάζεται την εξής προετοιμασία: μια πετσέτα ή σεντόνι ή κουβέρτα που στρώνουμε έξω σε ανοιχτό (και προστατευμένο) χώρο, π.χ στην αυλή στην παιδική χαρά, στην αμμουδιά ή στο βουνό. Κλείνουμε τα μάτια και προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τους ήχους που ακούγονται.

Βόλτες : σε σωστά προστατευμένους χώρους: ώστε τα παιδιά να μπορούν να αφεθούν ελεύθερα, χωρίς το “πρόσεχε” που τους λέμε συνεχώς … για να τρέξουν, να χοροπηδήσουν, να κάνουν ποδήλατο. Στην παιδική χαρά, σε ένα μεγάλο πάρκο, σε έναν ανοιχτό χώρο με γκαζόν και κατά προτίμηση αθλοπαιδίες.

Πηγή

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy