Η τελευταία σκηνή του δράματος στην κορυφαία σειρά του Mega, Γη της ελιάς, παίζεται στο σπίτι του Φίλιππου, όπου μεταφέρεται η σορός του και το μανιάτικο μοιρολόι σχίζει τον αέρα. Όπου ο πόνος της μάνας και της γυναίκας του, γίνονται σκηνές από αρχαία τραγωδία.
Γη της ελιάς: Ο σπαραγμός και οι κραυγές της Βασιλικής πάνω από το πτώμα του Φίλιππου
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της Μαρίας Μεταξητινού στο περιοδικό TiVi Σίριαλ, τα άσχημα νέα για τον τραγικό θάνατο του Φίλιππου μαθαίνονται αστραπιαία στη Μάνη. Ολοι είναι συγκλονισμένοι και δεν μπορούν να φανταστούν καν την κατάσταση της Χάιδως και της Βασιλικής. Η σορός του Φίλιππου μεταφέρεται στο σπίτι του, όπου διαδραματίζονται σκηνές αρχαίας τραγωδίας. Η Χάιδω ουρλιάζει, γδέρνει το πρόσωπό της, η Βασιλική κλαίει και λιποθυμάει συνέχεια. Αργότερα, όλοι μαζεύονται στο σπίτι για την αγρύπνια. Φίλοι και συγγενείς είναι απαρηγόρητοι και δεν μπορούν να βρουν ούτε μια λέξη παρηγοριάς για τη χήρα και τη μάνα του Φίλιππου. Η Χάιδω δεν φεύγει λεπτό από το προσκεφάλι του γιου της και όλη την νύχτα τού χαϊδεύει τα χέρια και το πρόσωπο και μοιρολογεί ασταμάτητα, με μοιρολόγια που ραγίζουν καρδιές, ενώ κάθε τόσο φωνάζει: «Κορώνι μου, γιε μου. Εγώ φταίω, εγώ!», για το αδικοχαμένο της παιδί.
Η Βασιλική κοιτάζει τον άντρα της νεκρό και δεν μπορεί να το πιστέψει: «Γιατί, Φίλιππε, γιατί με άφησες μόνη; Τι θα πω στο παιδί μας; Φίλιππε, σ’ αγαπώ», του ψιθυρίζει μόνο. Την επόμενη μέρα όλα είναι έτοιμα για την κηδεία. Το νεκροταφείο γεμίζει με σχεδόν όλη την Αερόπολη. Το φέρετρο του Φίλιππου κρατάνε οι φίλοι του, ο Παρασκευάς που κλαίει και σπαράζει, ο Μιλτιάδης που λυγίζει βλέποντας τη Χάιδω και τη Βασιλική σαν ζωντανές-νεκρές. Ο Στάθης, από την άλλη, με την Αριάδνη σε κακά χάλια, κάνουν κουράγιο για να στηρίξουν τη Βασιλική. Η Χάιδω όμως δείχνει να μην αντέχει άλλο.
Ο κόσμος γύρω της σβήνει όταν βλέπει να κατεβάζουν στο χώμα το παιδί της. Βγάζει μια κραυγή που σχίζει το ουρανό και κάνει τους πάντες να παγώνουν. Ολοι είναι συντετριμμένοι στην κηδεία του Φίλιππου. Ολοι τον αποχαιρετούν με ένα λουλούδι και λίγο χώμα πάνω στον τάφο του κι ύστερα πηγαίνουν για τον καφέ της παρηγοριάς στο καφενείο του Πότη. Κάποια στιγμή συνειδητοποιούν ότι η Χάιδω δεν είναι εκεί…
Η Χάιδω θέλει να βάλει τέλος στη ζωή της
Μόλις ο Λυκούργος καταλαβαίνει ότι η Χάιδω δεν βρίσκεται ανάμεσά τους, τον ζώνουν τα φίδια. Ξέρει ότι κακό συμβαίνει. Ετσι παίρνει το αυτοκίνητο και οδηγεί σαν τρελός προς το σπίτι της Χάιδως. Στη συνέχεια μπαίνει μέσα στο σπίτι και έντρομος τη βρίσκει αναίσθητη. Ο Λυκούργος τα χάνει καθώς βλέπει ότι η Χάιδω έχει πάρει ένα κουτί χάπια για να βάλει τέλος στη ζωή της. Σαν τρελός την αρπάζει και τη μεταφέρει στο νοσοκομείο, φοβούμενος ότι δεν θα προλάβει. Εκεί της κάνουν πλύση στομάχου, αλλά η Χάιδω δεν θέλει να ζήσει και το λέει στον Λυκούργο: «Γιατί δεν με άφησες να πεθάνω; Και τώρα νεκρή είμαι».
Όμως στο σπίτι της Χάιδως, το πένθος και ο οδυρμός δεν έχουν τέλος. Η Χάιδω έχει αφεθεί στη θλίψη, δεν τη νοιάζει τίποτα. Όμως, παρά τις προσπάθειες του Λυκούργου, του Στάθη, της Μαργαρίτας και του Μιλτιάδη, η Χάιδω αρνείται να σηκωθεί από το κρεβάτι: «Σας παρακαλώ, αφήστε με. Βγείτε όλοι έξω, δεν θέλω να δω κανέναν», τους λέει.
Ο Βαφέας νεκρός
Ο Κουράκος ανακρίνει τον Βαφέα, αφού όλες οι υποψίες πέφτουν πάνω του και λίγο αργότερα βγάζει ένταλμα σύλληψης και δίνει εντολή: «Πηγαίνετε περάστε του χειροπέδες και φέρτε τον μου, εδώ. Τώρα!». Οι αστυνομικοί φεύγουν και συλλαμβάνουν τόσο τον Βαφέα όσο και τον συνεργό του τον Παρά. Τους μεταφέρουν στο αστυνομικό τμήμα και ο Κουράκος τους ανακρίνει σκληρά. Τελικά ο Παράς είναι αυτός που «σπάει» και ομολογεί στον αστυνόμο, με κάθε λεπτομέρεια, τον τρόπο με τον οποίο σκότωσαν τον Φίλιππο.
Την ίδια ώρα ο Βαφέας είναι πιο σκληρός και, σε μια ξαφνική κίνηση, καταφέρνει να αρπάξει το όπλο τού Στράτου, αλλά τον προλαβαίνουν και η κατάσταση παίρνει άλλη τροπή. Ο Βαγιάκος με τον Κουράκο πυροβολούν και ο Βαφέας πέφτει νεκρός. Μετά από λίγο η είδηση για τον θάνατο του Βαφέα παρηγορεί τον Λυκούργο, ο οποίος θεωρεί ότι αποδόθηκε δικαιοσύνη, αλλά όχι και τη Χάιδω που θεωρεί τον εαυτό της αποκλειστικά υπεύθυνο για τη δολοφονία του γιου της.