870
Κάπου μεταξύ των 1,5 – 3 χρόνων περίπου, το παιδί μας αναπτύσσει τέτοια συμπεριφορά που καταλαβαίνουμε ότι είναι έτοιμο να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα και να αφήσει τις πάνες.
Αυτό συμβαίνει όταν:
- μπορεί να κρατηθεί μέχρι να φτάσει στην τουαλέτα.
- μπορεί να καθίσει στην τουαλέτα ή στο γιογιό άνετα, χωρίς βοήθεια. Αυτό μπορεί να σημαίνει σκαλοπατάκι και ειδικό κάθισμα για την τουαλέτα του σπιτιού, ή γιογιό πάντα έτοιμο και σε συγκεκριμένη θέση (που να μπορεί να το βρει το παιδί χωρίς εμπόδια) στην τουαλέτα.
- έχει θέληση για συνεργασία
- έχει δώσει σημάδια ανεξαρτησίας
- του αρέσει να μιμείται
- επιζητά την επιβεβαίωση
- μπορεί να ακολουθεί απλές οδηγίες
- και αρκεί να υπάρχει ενήλικας κοντά του συνεχώς, ώστε να μπορεί να το ζητήσει
Μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας σε αυτή την νέα περιπέτεια και βασική εκπαίδευση, με το χιούμορ μας και την θετική μας στάση.
Ας προετοιμαστούμε:
- Διαλέγουμε το γιογιό. Μπορεί το πάνω μέρος του να βγαίνει και να προσαρμόζεται στην τουαλέτα μας, για το επόμενο στάδιο.
- Ενθαρρύνουμε το παιδί να κάθεται στο γιογιό (με πάνα ή χωρίς) και να νιώθει άνετα (να μην κουράζονται τα πόδια του λόγω περίεργης στάσης)
- Μάθετε του απλές λέξεις που να μπορεί να χρησιμοποιεί για να ξεχωρίζει τις ανάγκες του για τουαλέτα.
- Βγάλτε του την πάνα αρκετές φορές μέσα στην ημέρα και αφήστε το να κάθεται στο γιογιό για κάποια λεπτά. Δώστε του ένα παιχνίδι για να ξεχαστεί και μείνετε μαζί του. θα χρειαστεί να το επαινέσετε για την προσπάθεια που κάνει και να του λέτε ότι μπορεί να δοκιμάσει και αργότερα.
- Παρατηρήστε το παιδί και όταν πάρει συγκεκριμένη στάση, πηγαίνετε το στην τουαλέτα. Όταν σας το πρωτοπεί, επαινέστε το! Και μάθετε του να πλένει τα χέρια του μετά τη χρήση της τουαλέτας.
- Δώστε του κίνητρα. Ένα αυτοκολλητάκι στο χεράκι, ένα παραμύθι αμέσως μετά, ένας έπαινος: “Έτσι κάνουν και τα μεγάλα παιδιά. Μπράβο!”
- Και ποτέ δεν απογοητευόμαστε όταν συμβούν ατυχήματα και δεν προλάβουμε.
- Ενημερώνουμε όποιον έρχεται σε επαφή με το παιδί για αρκετή ώρα, πια είναι η ρουτίνα για την τουαλέτα, ώστε όλοι να το καθοδηγούν με τον ίδιο τρόπο και να μην μπερδευτεί με διαφορετικές λέξεις, αποδοκιμασίες, κινήσεις.
- Γιορτάστε την συνεχή επιτυχία, κάνοντας ένα οικογενειακό πάρτι, ή πηγαίνοντας σε μια δραστηριότητα “για πιο μεγάλα παιδιά”. Πάρτε του εσώρουχα ή πάνες με λαστιχάκι και αποφύγετε να το δυσκολεύεται με ολόσωμα ρούχα, τιράντες και ζώνες.
- Όταν θα βρέξει το βρακάκι του, το αντιμετωπίζουμε ήρεμα. “Συνέβη ένα ατύχημα. Ας σε αλλάξω. Σε λίγο καιρό δεν θα βρέχεσαι“.
- Μπορούμε οδηγούμε το παιδί στην τουαλέτα το πρωί που ξυπνάει, μετά το μεσημεριανό γεύμα, πριν μπούμε στο αυτοκίνητο, πριν πάμε στην παιδική χαρά, πριν πέσει για ύπνο. Τα παιδιά ξεχνιούνται με τα παιχνίδια τους.
- Ας έχουμε μια αλλαξιά ρούχα μαζί μας πάντα, ώστε να μην έρθει το παιδί σε δύσκολη θέση αν συμβεί ένα ατύχημα.
- Η ημερήσια πάνα είναι πιο εύκολο να αφαιρεθεί. Η βραδινή πάνα χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο.
- Μπορεί το παιδί μας να αρνηθεί να χρησιμοποιήσει το γιογιό ή την τουαλέτα ή να αποτυγχάνει συνεχώς. Ίσως δεν είναι έτοιμο. Μπορούμε να κάνουμε ένα διάλειμμα και να ξαναπροσπαθήσουμε σε 1 μήνα. Ή να παρακολουθήσουμε το παιδί και να καταλάβουμε πότε θα είναι έτοιμο.
Δείτε επίσης: Κοιμηθείτε με το μωρό σας, είναι για καλό!